回到首頁
我的Picasa相簿
我的SlideShow
留言給我
放大字體
適中字體
縮小字體
訂閱我
回到最上層

2008年7月6日 星期日

人臉辨識器

剛剛無意間發現這個網站,主要的功能玩法就是將上傳圖片中的人像,與名人的臉來進行比對,並依照相似的程度的百分比,幫你列出前十個與你相似的名人是誰。

然後我就開始在我的硬碟裡翻箱倒櫃,找尋我的個人照,豈知真是少的可憐,反而是團體照一大堆;於是我本著實驗的精神就一樣給它上傳來辨識看看,沒想到,它還能同時在同一張照片上找出多個人臉,一次進行多個辨識動作,並同時在一個網頁上呈現出來,真是太神奇了。

這是我辨識的結果,由於實在太多外國名人我不認識,所以我就把每個人對應的相似名人,轉到比較後面名次的大家比較熟悉的名人, 我竟然像姚明,真囧>
特別要注意的是...##ReadMore##畫面最左下角的人臉,並沒有被偵測到要辨識,經過我多次測試的猜測,人臉不管大小,但是一定要正面面對前方,才能順利偵測辨識;所以常常有人說:「我的右臉比較帥,像金城伍」的同學,很抱歉,電腦程式只接受你正面的臉。

進行方式也很簡單,只要連到網站,選好你要的圖片並上傳:
接著,程式便會開始偵測你圖片上所有正面清晰的臉孔:
偵測結束,順利的話,就可以等著看結果囉,還可以製成你專屬的相冊。
現在就去試試你像誰,或者強者你朋友像誰吧!
→ MyHeritage人面辨析

4 留下回應:

"天天"小媽咪 :

哈~~好像很好玩耶~~

Mango :

我是不服氣沒有一個帥的名人像我,才會一直重覆嘗試,重覆玩的,囧rz

gaohui :

Don't spoil also by bouncing your head abercrombie Outlet from the highway.A half helmet one is more suited to abercrombie and fitch those riders who don't mind to consume a variety of bugs along the abercrombie sale way! Most of these proper protection because they are built using chrome.A guys Harley abercrombie & fitch davidson t-shirt is likely to overhead about abercrombie This is a touch aggressive for just a fabulous t-shirt except for likely to be able to presents abercrombie uk Harley davidson identity but also you are abercrombie london finding high-quality any material., typically the functioning color block for good Harley davidson tee abercrombie and Fitch Polo is a great identify. And even, this valuable t-shirt wouldn't shrink further abercrombie Polos up like most cotton tees do.

匿名 :

The Clarity determines Tiffany Bracelets the purity or clearness of diamonds. Tiffany Earrings The Clarity is ascertain Tiffany Necklaces by the number, size, Tiffany Bangles nature and location of the internal Tiffany Rings and external flaws or imperfections. Tiffany Pendants The Color determines the amount of color a diamond has. Tiffany Cuff Links The color can range from colorless Tiffany Key Rings or clear to yellow with tints of gray, Tiffany Sets brown or yellow. It can also range from brown to intense yellow, Tiffany Charms blue, pink, red and green.

張貼留言

別再潛水囉,快透出水面透透氣吧!
沒有Blogger帳號的朋友,請選[名稱/網址],然後留下部落格網址,
讓我知道你來自哪裡喔 :)

隨機推薦文章

Powered by Stuff-a-Blog